علمی؛فرهنگی؛هنری

موسی حسن نژاد

علمی؛فرهنگی؛هنری

موسی حسن نژاد

سرویس اینترنت

دستگیری هکر سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند


رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری هکر سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند خبر داد.


هکر

سرهنگ ستار خسروی در این خصوص گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که فرد یا افراد ناشناسی در حال استفاده غیر مجاز از سرویس اینترنت پرسرعت آنان هستند، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد فردی با دسترسی و نفوذ غیرمجاز به سامانه‌های اینترنتی اقدام به هک سرویس اینترنت پرسرعت تعدادی از شهروندان کرده و به صورت رایگان از سرویس اینترنت آنان استفاده می‌کند.

خسروی گفت: کارآگاهان پلیس فتای سرانجام با پیگیری‌ و رصد فضای سایبر «کیخسرو. ف» 22 ساله‌ را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رییس پلیس فتای اصفهان تصریح‌کرد: متهم پس از دستگیری وقتی با مدارک پلیسی مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به هک سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند اعتراف کرد.

خسروی با بیان اینکه متهم انگیزه عمل مجرمانه خود را سودجویی و استفاده رایگان از سرویس اینترنت پرسرعت دیگران اعلام کرده خاطرنشان کرد: پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: کاربران باید در استفاده از اینترنت و سرویس‌های مختلف اینترنتی از نرم‌افزارهای امنیتی مطمئن و ایمن استفاده کنند و نرم‌افزارهای امنیتی و فایروال‌های نصب شده در رایانه خود را همواره به روز نگهدارند.

متهم پس از دستگیری وقتی با مدارک پلیسی مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به هک سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند اعتراف کرد

رییس پلیس فتای استان اصفهان تأکید کرد: کاربران موارد امنیتی و دیواره‌های آتشین سخت‌افزارهای ارتباطی خود نظیر مودم‌های ADSL را در استفاده از شبکه اینترنت تنظیم و کنترل کنند و در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به شناسایی و پاکسازی رایانه شخصی خود با استفاده از نرم‌افزارهای ضد ویروس اقدام کنند.

خسروی با بیان اینکه توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا می‌تواند کاربران را در برابر مجرمان مصون نگهدارد از شهروندان خواست با مشکوک‌شدن به هر نوع سوء استفاده غیرمجاز از سرویس اینترنت خود سریعاً موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند.

بخش ارتباطات تبیان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد